Branding er mere end bare et flot logo på hjemmesiden. Det er også mere end flotte bannerreklamer på Facebook og andre hjemmesider. Det er også den følelse du efterlader i dine kunder når de har handlet hos dig. Det handler simpelthen om, at du efter en følelse i din kunde, der gør at de har lyst til at komme tilbage og handle hos dig. Der er mange måder, at skabe den følelse på, og af og til skal der ikke så meget til. Det er ofte små ting du skal ændre hele købsoplevelsen. Små ting som en papkasse med logo eller en indpakning, der er i lidt højere kvalitet.
Sådan kan du skabe en bedre købsoplevelse hos dine kunder
Som før nævnt er det ofte små ting, der ændrer købsoplevelsen hos kunden. Måden man skaber en god virksomhed på er ved at skabe mersalg og det gør man ved at give kunderne lyst til at komme tilbage igen og igen. Det kræver at man har en god kunde kontakt og service, hvis man vil have at kunderne skal komme tilbage. Det kan man blandt andet gøre ved at ændre små ting i sin marketingstrategi.
Eksempelvis kan man gøre noget mere ud af indpakningen, når man sender varen ud til kunden samt skrive og spørge kunden efterfølgende hvordan købsoplevelsen var. En lille ting, som gør stort indtryk hos kunden er hvis sælgeren har gjort noget ud af indpakningen. Det kan man let gøre, og det gør hele købsoplevelsen lidt mere spændene og sjov. Så giver du kunderne lyst til at komme igen til netop din virksomhed næste gang de skal handle på nettet.
Kundeservice er også en del af brandingstrategien
Man bør altid gøre kundeservice til en del af sin brandingstrategi. Det er vigtigt, at man gør hvad man kan for at kunderne skal komme tilbage til virksomheden. Det er den bedste måde, at få sin virksomhed til at vokse hurtigt og effektivt på. På den måde hænger branding og kundeservice tæt sammen. Det er også vigtigt, at ens virksomhed har et godt ry, så man giver nye kunder lyst til komme ind og handle i virksomheden.
Som før nævnt er det de små detaljer, der virkelig gør at kunden husker dit brand og giver dem lyst til at komme tilbage. Ofte er det kun ganske få penge man skal investere i sin kundeservice før, at man kan se resultater. Små ting som en pæn indpakning af varen, og gøre en ekstra indsats for, at kunden får varen så hurtigt som muligt.
Derfor er det vigtigt, at man gør meget ud af sin kundeservice, og gør det til en stor del af sin brandingstrategi. En forretning med et dårligt ry er nemlig utrolig svær at få til at vokse.